Для батьків молодшої школи
Тест "Драбинка" („Десять сходинок”)
Хочете дізнатися
самооцінку вашого малюка? Це дуже легко зробити за допомогою тесту „Драбинка”.
Використовувати його можна, тільки-но дитині виповниться 3 роки.
Намалюйте або виріжте з паперу драбинку з десятьма сходинками. Тепер покажіть
її дитині та поясніть, що на нижньому щаблі стоять вередливі, мовчазні,
невиховані хлопчики та дівчатка, на другому – більш спокійні та веселі, на
третьому – ще ліпші, і так до дев’ятої. А ось на найвищій сходинці стоять
найрозумніші, найдобріші, найвихованіші діти, які вміють дружити. Важливо, аби
малюк правильно зрозумів розташування дітей на сходинках, тому можна в нього
про це перепитати. А тепер запитайте, на якій сходинці стояв би він сам. Нехай
намалює себе на цьому щаблі або поставить ляльку. Ось ви і виконали завдання,
залишається зробити висновки.
• Якщо дитина ставить
себе на першу, 2-гу, 3-тю сходинки знизу, то в неї занижена самооцінка.
• Якщо на 4-ту, 5-ту, 6-ту, 7-му, то середня (адекватна).
• А якщо – на 8-му, 9-ту, 10-ту, то самооцінка завищена. Для дошкільнят трохи
завищена самооцінка вважається нормою. Про надто завищену самооцінку можна
говорити, якщо дитина постійно ставить себе на 10-ту сходинку.
Що ж робити, якщо самооцінка вашої дитини неадекватна (надто завищена або
занижена)? Рівень самооцінки може змінюватися, особливо в дошкільному віці.
Кожне нове звертання до малюка, кожна оцінка його діяльності, реакція на успіхи
чи поразки – все це впливає на ставлення його до себе. Тобто ми можемо допомогти
дитині сформувати адекватну самооцінку.
Поради батькам, зацікавленим у
формуванні адекватної самооцінки у дітей
• Занижена самооцінка
виявляється найчастіше в тих дітей, яким здається, що батьки їх недолюблюють.
Придивіться до свого малюка, можливо, йому не вистачає тепла, розуміння. Ваші
обійми, поцілунки і голублення допоможуть йому впевненіше почуватися у цьому
світі.
• Не оберігайте дитину від щоденних справ, не намагайтеся вирішити за неї всі
проблеми, але й не перевантажуйте її. Нехай малюк допоможе з прибиранням, сам
поллє квіти, отримає задоволення від зробленого і заслужену похвалу. Не
потрібно ставити перед ним завдань, що йому не до снаги, до виконання яких він
ще не доріс.
• Не перехвалюйте дитину, але й не забувайте заохочувати, якщо вона на це
заслуговує. Якщо малюк давно вміє сам їсти ложкою, може, й не потрібно щоразу
його за це хвалити. Однак якщо в нього вийшло поїсти охайно, не розмазуючи кашу
по всьому столу, обов'язково відзначте це досягнення.
• Заохочуйте дитячу ініціативу.
• Не забувайте, що малюк уважно спостерігає за вами. Показуйте своїм прикладом
адекватність до успіхів і невдач. Порівняйте: „У мами трохи не вдався пиріг,
але пусте, наступного разу треба буде покласти більше борошна” / „Жах! Пиріг не
вдався! От розтелепа я! Більше ніколи не буду його пекти!”
• Не порівнюйте малюка з іншими дітьми. Порівнюйте його з самим собою (тим,
яким він був учора чи буде завтра).
• Не бійтеся щиро любити свого малюка і показувати йому свою любов!
http://posnayko.com.ua/parents/helpful/vse-dlya-rozvitiya-2/parents/helpful/test-lesenka-45.html
Немає коментарів:
Дописати коментар